مدرس مدیریت راهبردی استاد مدیریت راهبردی سخنران مدیریت راهبردی تدریس

مقالات مدیریت راهبردی مطالب مدیریت راهبردی سمینار مدیریت راهبردی دوره مدیریت راهبردی همایش مدیریت راهبردی کلاس مدیریت راهبردی

مدرس مدیریت راهبردی استاد مدیریت راهبردی سخنران مدیریت راهبردی تدریس

مقالات مدیریت راهبردی مطالب مدیریت راهبردی سمینار مدیریت راهبردی دوره مدیریت راهبردی همایش مدیریت راهبردی کلاس مدیریت راهبردی

مدرس مدیریت راهبردی استاد مدیریت راهبردی سخنران مدیریت راهبردی تدریس

تعریف مدیریت راهبردی
مدیریت راهبردی
راهبردی یعنی چه
مدیریت استراتژیک مقاله
کتاب مدیریت استراتژیک
مدیریت راهبردی ریاست جمهوری
مدرس مدیریت راهبردی استاد مدیریت راهبردی سخنران مدیریت راهبردی تدریس مدیریت راهبردی معلم مدیریت راهبردی
مقالات مدیریت راهبردی مطالب مدیریت راهبردی سمینار مدیریت راهبردی دوره مدیریت راهبردی همایش مدیریت راهبردی کلاس مدیریت راهبردی

    
ارائۀ الگویی طبقه‌بندی‌شده از ابزارهای کنترل راهبُردی
مقاله 5، دوره 9، شماره 1، بهار و تابستان 1394، صفحه 121-145  XML اصل مقاله (581 K)
نوع مقاله: مقاله علمی-پژوهشی
نویسندگان
وحید خاشعی
استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی (ره)
چکیده

 بهزاد حسین عباسی

مدرس فروشندگی در سازمان 

معلم اصول و فنون مذاکره

استاد  و فروش و فروشندگی

سخنران  اصول  و فنون مذاکرات تجاری و مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری

مدرس بازاریابی و فروش و فروشندگی 

معلم بازاریابی فروش و فروشندگی 

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن  و فروش و فروشنگی 

مدرس مدیریت ارتباط با مشتری و فروش و فروشندگی 

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی و فروش و فروشندگی 

مدیر برنامه ها جواد حسنی

09372202257 

9197685104

behzadabbasi.ir


به کارگیری نظریه‌ها و مدل‌های کنترل راهبُردی از نیازهای اساسی سطح سازمانی و ملی است کهدر نبود آن با چالش‌هایی مواجه هستیم. از طرف دیگر رقابت سازمان‌ها، چالشی و ملازم با فرصت‌ها و تهدیدهای رقابتی فراوانی است. هدایت راهبردی اثربخش درحالی‌که محیط به‌طور پیوسته متلاطم، غیرقابل پیش‌بینی و رقابتی می‌شود، می‌تواند به ارتقای عملکرد شرکت‌ها کمک نماید. از طریق طراحی یک سیستم کنترلی مناسب می‌توان اطلاعات لازم، به‌هنگام و دقیق را در زمینه تصمیم‌گیری در شرایط پیچیده فراهم کرده و با انعطاف‌پذیری لازم گزینه‌های راهبُردی را برای امکان واکنش مناسب و سریع به تغییرات ناگهانی محیط را مهیا ساخت. طراحی یک سیستم کنترلی راهبُردی، شرایط سازمان را به‌منظور حرکت منسجم در بستر محیط فراهم می‌سازد و کوشش‌های پراکنده مدیران را انسجام می‌بخشد. مقاله حاضر به دنبال دستیابی به مدلی از کنترل راهبُردی با ابزارهای کاربردی و قابل استفاده در سطح شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار می‌باشد و با استفاده از پیمایش میدانی به جمع‌آوری اطلاعات و با روش‌های تحلیل آماری به تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات پرداخته است.
کلیدواژگان
کنترل راهبُردی؛ کنترل اجرای راهبُرد؛ کنترل محتوای راهبُرد؛ فرایند کنترل   
عنوان مقاله [English]
The Classified Model of Strategic Control Tools
چکیده [English]
Using strategic control theories and models are the key organizational and national requirements, the lack of which can create challenges. On the other hand, organizations' competitions can lead to complications involving a lot of competitive opportunities and threats. While the environment is turbulent, unpredictable and competitive continuously, effective strategic directions can help the promotion of organizations' performance. By designing an appropriate control system, we can provide necessary, timely and precise information for decision making in complex situations, and by showing the necessary flexibility we can offer strategic options for quick and appropriate reaction to sudden environmental changes. The design of a strategic control system places the organization in a condition to move consistently and integrate dispersed attempts of managers. This paper intends to achieve a model of strategic control with applicable tools at the level of listed companies on the Stock Exchange, and it has gathered and analyzed information using field studies through statistical analysis method.
کلیدواژگان [English]
strategic control, strategy implementation control, strategy content control, control process
مراجع

استونر، جیمز و دیگران (1379)، مدیریت، ترجمه علی پارسیان و سید محمد اعرابی، چاپ اول، جلد اول، تهران: دفتر پژوهش‌های فرهنگی.

پیرس و رابینسون (1377)، مدیریت استراتژیک، سهراب خلیل شورینی، چاپ اول، تهران: انتشارات یادواره.

حکاک، محمد (1378)، «طراحی مدل کنترل استراتژیک برای واحدهای صنعتی صادرکننده کالا در ایران»، بهروز درّی، رساله دکتری، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی.

خاشعی، وحید و حسینی، سید محمود (1391)، «درآمدی به کنترل راهبردی؛ مورد مطالعه چشم‌انداز راهبردی نهاد کتابخانههای عمومی کشور»، فصلناممه علمی و پژوهشی تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه عمومی، دوره 18، ش 2، صص217-240.

خلیلی شورینی. سهراب (1377)، برنامه‌ریزی استراتژیک، چاپ اول، تهران: انتشارات یادواره.

رابینز، استیفن پی (1379)، مبانی مدیریت، سید محمد اعرابی و دیگران، چاپ اول، تهران: انتشارات دفتر پژوهش‌های فرهنگی.

سایمونز، رابرت (1385)، نظام‌های کنترل و سنجش عملکرد برای اجرای استراتژی، مجتبی اسدی، تهران: گروه پژوهشی آریانا.

لورنژ. پیتر، اسکات مورتون. مایکل اف، گوشل. سومانترا (1385)، کنترل استراتژیک، سید محمد اعرابی و محمد حکاک، چاپ اول، تهران: دفتر پژوهش‌های فرهنگی.

 
Antony, R. Diridin, J. Badford, N. (1993), Management Control Systems, Translated by Mohammad Taghi Ziaei Bigdeli, Tehran: Public Administration Education Center

Muralidharan, R. (1997), "Strategic Control for Fast-moving Markets: Updating the Strategy Andmonitoring the Performance", Long Range Planning, Vol. 30, No. 1, pp.64-73.

 

Muralidharan, Raman (2004), "A Framework for Designingstrategy Content Controls", International Journal of Productivityand Performance Management, 53 (7), pp.590-601.

Muralidharan, Raman and Hamilton, Robert D. (1999), "Aligning Multinational ControlSystems", III, Long Range Planning, 32(3), pp.352 –361.

Nilsson, Fredrik (2000), "Parenting Styles and Value Creation: A Management Control Approach", Management Accounting Research, 11, pp.89-112.

Pearce, J.A. & Robinson, R.B. (1994), Strategic Management: Formulation, Implementation, and Control, Richard, D. Irwin, Inc. U.S.A. 5th ed.Robert Simons (1994), "How New Top Managers Use Control Systems as Levers of Strategic Renewal", Strategic Management Journal, 15(3), pp.169-189.

 

Schreyogg, George and Steinmann, Horst (1987), "Strategic Control; A New Perspective", Academy of Management Review, 12, pp.91-103.

Simons, R. (1994), How New Top Managers Use Control Systems as Levers of Control, Strategic Management, J. 15, pp.169–189.

Simons, R. (1995a), Levers of Control- How Managers Use Innovative Control Systems to Drive Strategic Renewal, Boston, MA: Harvard Business School Press.

Simons, R. (1995b), "Control in an Age of Empowerment", Harvard Business Review, 73, pp.80-88.

Scheyogg, G. Sitenmann, H. (1987), "Strategic Control", Academy of Management Review, 12, No. 1, pp.91-103.

Simons, Robert (2000), Performance MeasurmentAnd Control Systems for Implementing Strategy, Prentice- Hall.

Preble, John, F, (1992), "Towards a Comperhensive System of Strategic Control", Journal of Management Studies, 29, 4 july.

Schreyogg, Georg, Steinmann, Horst (1987), "Strategic Control", Academy of Management Review, Vol, 12. No.1, pp.91-103.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی